A sikeres blogírás 6 szempontja

A blogírás csupán az első cikk megírása előtt tűnik könnyű mutatványnak. Egy sikeres blogban rengeteg munka, tervezés – és valljuk be kudarcélmény is van. De mitől lesz az egyik tartalom sikeres, a másik pedig nem az?

A lényeg abból ered, hogy az olvasó szempontjait kell megérteni a témát. Kevés olyan dolog van a világon, amit az emberek jobban utálnak, mint hogy reklámokkal gyötrik őket, amikor csak információra vágynak.

 

Ha olvasói csak egy leheletnyi “reklámszagot” is észlelnek a blogbejegyzéseiben, a kilépés gomb megnyomásával fognak reagálni. Mert reklámokat senki nem olvas, viszont tartalmat igen. De akkor a blogírás nem fog eladni? – dehogynem, de másképp.

 

Az egyetlen módja annak, hogy elkerülje ezt a szerencsétlen lépést, ha a blogjában abbahagyja a direkt  értékesítést és elkezdi a meggyőzésen alapuló hatás kiépítését.

 

A jó céges blog 6 jellemzője

 

1.Szerethető, befogadható : Ha az olvasóid nem szeretnek , minden más lényegtelen. Természetesen az emberek szkeptikusak a tökéletességgel kapcsolatban. Legyen tehát emberi, mesélje el történetét. De abból a szmpontból, ami neki hasznos. A puszta ömlegés, önfényezés hatástalan és hiteltelen. A fogyasztók 86 százaléka szerint az eredetiség fontos, amikor olyan márkát választanak, amellyel üzletet kötnek.

 

  1. Hitelesség : Olvasóinak nemcsak hinniük kell benned, hanem saját magukban is, hogy eredményeik leszenk. Kommunikáljon velük tisztán, egyértelműen és abban a stílusban, ami ismerős számukra. A hosszabb blokkokat bontsa fel olvasható egységekre, tagolja képpel, címsorokkal. Valójában a képek 75 százalékkal növelhetik a tartalom hitelességét .

 

  1. 3. Frissesség, naprakészség. Miért számítanak ma a blogbejegyzésében található információk? Egy zseniális módja annak, hogy szakértővé váljon. Ha frissíti az anyagait, akkor a tudása, termékde is friss. Mert ki kíváncsi egy tavalyelőtti cikkre? A régebbi – ám máig érvénys tartalmakat időről időre “poroljuk le”.

 

  1. Szerzői márka: Váljon a területe specialistájává, a cége, a márkája arcává egy jó bloggal. A cégen belüli bloggerek idővel a cég arvai lehetnek. De külsőssel is megíratható a blog a lényeg az, hogy a tartalmat a márkához kössék.

 

  1. Kölcsönösség: A figyelem felbecsülhetetlenül értékes fizetőeszköz az online térben. Tehát ha valaki odafigyel, akkor azt viszonozza azzal, hogy értéket nyújt kötöttségek nélkül. Valójában ha legjobb tartalmakat ingyen odaadja, azzal hosszú távon a legjobb vevőit találhatja meg, sőt, akár külön rajongói is lehetnek.

 

  1. Rendszeresség: Publikáljon blogot akkor is, ha épp nincs kedve, vagy valami mást csinálna. Írjon, vagy írass meg akár több cikket is előre és programozza fel a megjelenésüket. Így akár akkor is lesz friss olvasnivaló a blogon, ha épp elmegy pár hétre szabadságra.

 

Tudom, hogy ez nagyon sok kritériumnak tűnik ahhoz, hogy egy blogbejegyzésnek meg kell felelnie. De a marketing blog írás teljes egészében, vagy nagyobb részben könnyen kiszervezhető. Ha ön is ír és még írat is, akkor nem terheli meg és a sok remek tartalom vonzani fogja a potenciális vevőket is.