Kéz-a-kézben: SEO és a linképítés
Egy jól működő weboldalnak ma már jellemzője kell, hogy legyen, hogy keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából ütőképes és jól szerkesztett. Amennyiben optimalizált az oldal, elkezdhetünk foglalkozni a következő lépéssel, ami nem más, mint a linképítés, ami lehetővé teszi, hogy a weboldalunkra több szálról rátaláljanak a böngészők.
Előfeltétele a keresőoptimalizálás mellett, hogy pontosan definiált legyen az oldal, mert így tudunk releváns linkeket létrehozni.
A linképítésnek a lényege, hogy olyan külső hivatkozásokat hozzunk létre, amelyek az általunk célzott weboldalra mutatnak. A keresőmotorok a rangsorolás során figyelembe veszik a weboldalra irányuló hivatkozásokat, éppen ezért fontos, hogy a linképítés minőségben és mennyiségben is megfelelő legyen. A Google kiszűri a helytelenül használt linkeket, sőt, bizonyos szabálytalanságok elkövetése büntetést is vonhat maga után (pl.: nem fogja ajánlani a keresési találatok között).
Kezdeti időszakban, a Google algoritmusa pusztán a weboldalak tartalmát figyelte, ami könnyen átverhetővé tette a keresőmotort. A jelenlegi algoritmus azonban a keresőszavak mellett azt is követi, hogy hányan hivatkoznak az oldalra, amit a rangsorolásnál mérőszámként használ fel. Ezért működik kéz-a-kézben a SEO és a linképítés.
A hivatkozások hitelességet adnak a honlapnak, rávezetik a vásárlókat a webshopra, nagyobb átkattintási arányt hoznak. Azonban a feladat nem pusztán az, hogy minél több link vezessen a weboldalunkra, az is nagyon fontos, hogy a linkek relevánsak, megbízhatóak és működőképesek legyenek. Evégett, elengedhetetlen a hivatkozások karbantartása is.