Egy iPhone szerviz megkeresésének tipikus apropói

Szinte minden Apple okostelefonnal rendelkező ember átélte már legalább egyszer azt a helyzetet, hogy iPhone szervizbe kellett szaladnia megkarcolódott vagy betörött kijelzője miatt. Tapasztalatok szerint az egyéb problémák, meghibásodások ritkábban fordulnak elő, de a szervizes szakemberek azért sok hibajelenséggel találkozhatnak nap, mint nap. Meg is kérdeztük az egyik neves iPhone szerviz szakértőjét, hogy jellemezze, melyek a leggyakoribb jelenségek.

  1. Ahogy a bevezetőben már említettük, a kijelző különféle sérülései a legjellemzőbbek. Az ilyen problémák akár azonnal, egy-két órán belül orvosolhatóak és egy teljes készülék árához képest nem annyira vészes költséggel járnak. Az iPhone szervizekben általában nagy választékban kaphatóak különböző védőfóliák, amelyek az előbbi probléma elkerüléséhez járulnak hozzá.
  2. Szintén gyakorinak számít az akkumulátor meghibásodása: Nem tölt, lassan tölt vagy gyorsan merül, esetleg egyáltalán nem bírja a hideget. Szerencsére egy akkumulátor csere sem számít komplikáltnak és drága munkálatnak.
  3. A bekapcsolással és alapvető működéssel összefüggő hibák is az S.O.S. iPhone szerviz kategóriába tartoznak. Például nem kapcsol be, vagy indokolatlanul kikapcsol. Előfordul, hogy a kijelző nem működik, nincs érintkezés vagy a home gomb romlik el.
  4. Az iPhone szervizekbe időnként specifikus, részleges hibákkal is visznek készülékeket: Például nem működik a kamera, nem csörög vagy rezeg a telefon, esetleg halk vagy akár néma a telefon.
  5. A legtöbb iPhone szerviz szoftver problémák esetén is rendelkezésre áll. Egy felhasználó számára nagyon idegesítő tud lenni, ha nem működik a wifi, a bluetooth vagy a szoftverfrissítési funkció, de a szakemberek rendszerint hamar meg tudják oldani ezeket a gondokat is.
  6. A beázás esete is elég gyakori, erről egy külön bejegyzésben kívánunk bővebben írni.