Gyakorlati tanácsok a termékfotózás finomításához
A termékfotózás megfélemlítőnek tűnhet egy e-kereskedelmi üzlet tulajdonosa számára. Manapság azonban minden eddiginél egyszerűbb létrehozni egy egyszerű fotóstúdiót otthonában vagy irodájában, ahol saját maga is készíthet fantasztikus termékképeket. Legyen szó fejlett fényképezőgép-felszerelésről, egyszerű célzásról vagy személyes okostelefonról, a termékfotózás ezen alapvető bérlőinek követésével folyamatosan professzionális megjelenésű termékfotókat kaphat, és növelheti a konverziós arányt.
Nem elég úgy dönteni, hogy előveszi a fényképezőgépet, és készít néhány fényképet – fontos, hogy legyen elképzelése a fotózáshoz. Ha veszteséges, próbálja meg elképzelni, hogy milyen kiadványban szeretné látni a termékfotóit. Ezután keresse meg ezeket a kiadványokat, és vegye figyelembe, hogyan viszonyulnak a termékfotóihoz. Milyen világítást használnak? Milyen háttérrel? Milyen szögekből készültek? Készítse el kedvenc szempontjait ezekről a termékfotókról, és alkalmazza őket saját munkájában.
Ha a termékfotókról van szó, azt szeretné, ha termékei ragyognának. A legtöbb esetben a legjobb megoldás az, ha egyszerű, semleges hátteret választ – gondoljon fehérre, bézsre, szürkére vagy feketére. Próbáljon meg egy semleges falat, lapot vagy akár egy fehér papírlapot a terméke mögé helyezni, hogy elérje a kívánt hatást.
Még ha minden más tökéletes is, a rossz világítás teljesen tönkreteszi a képet. A legtöbb esetben a legjobb megoldás az, ha lágy, szórt természetes fényt használ több fényforrással, ha lehetséges.
A stabil kamera sokat változtat a felvételek minőségén. Az élesebb fotók stabil kamerákról származnak, ezért, ha sok termékfotót szeretne készíteni idővel, fontolja meg egy állvány vásárlását. Ellenkező esetben találhat valamit háza vagy irodája körül, ami működni fog, például zsámolyt vagy keménykötésű könyvek tornyát.
Az Ön webhelyét megtekintő ügyfelek csak a végső, tökéletes felvételt látják, de ez nem jelenti azt, hogy az első, a második vagy akár a harmadik felvételen megkapja az ideális felvételt. Ahelyett, hogy az egyetlen tökéletes felvétel elkészítésére összpontosítana, készítsen sok fényképet a termékről, remélve, hogy később három vagy négy tömör fotó közül választhat.
Mindig szerkessze a termékfotóit, miután elkészítette őket, hogy a lehető legjobban nézzenek ki. Az olyan szoftverek, mint az Adobe Photoshop és az Adobe Photoshop Lightroom, meglehetősen jól beváltak, de ha egy kicsit túllépik a költségvetést, kipróbálhat ingyenes képszerkesztő szolgáltatásokat, mint például a Gimp, a PicMonkey, a Canva vagy számos más, amely javíthatják termékfotóit.
Minél többet szerkeszt viszont, annál jobban rontja a digitális fénykép minőségét, ezért csak a minimumot tegye meg. Fő célja annak biztosítása, hogy a kép háttere ne vonja el a néző figyelmét a termékről.